Κριτήρια κατάταξης και πειθαρχικός κώδικας για τους δημοσίους υπαλλήλους

Ι.Το σχέδιο Π.Δ., για τα κριτήρια κατάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού.

Απεστάλη χθες από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης  και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης προς γνωμοδότηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την κατάρτιση των πινάκων κατάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με την παράκληση εξέτασής του κατά προτεραιότητα, ως επείγον. Σύμφωνα με το σχετικό σημείωμα:

«Το  σχέδιο Π.Δ. «Καθορισμός των κριτηρίων και της διαδικασίας κατάρτισης των πινάκων κατάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού του άρθρου 37 παρ. 7 του Ν. 3986/2011», έχει ως αποκλειστικό αντικείμενο την αξιολόγηση με βάση αντικειμενικά κριτήρια του προσωπικού που τυχόν χαρακτηριστεί ως πλεονάζον από τις διοικήσεις των ΝΠΙΔ που εμπίπτουν στο πεδίο του Κεφ. Α του Ν. 3429/2005, και την κατάταξή του σε πίνακες κατά κατηγορία και ειδικότητα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η μεταφορά σύμφωνα με το νόμο, σε θέσεις τακτικού προσωπικού σε φορείς του δημόσιου τομέα ή η επιλογή τους για θέσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή μερικής απασχόλησης, με αδιάβλητο και απολύτως διαφανή τρόπο, κατά τη σειρά προτεραιότητας των πινάκων.

Σύμφωνα με το σχέδιο Π.Δ., οι φορείς του Κεφ. Α του Ν. 3429/2005, εφόσον χαρακτηρίσουν προσωπικό ως πλεονάζον, συντάσσουν και αποστέλλουν στο ΑΣΕΠ πίνακα πλεονάζοντος προσωπικού κατά κατηγορία και ειδικότητα καθώς και τα στοιχεία υπηρεσιακών μεταβολών.

Επιπλέον  προσκομίζονται στο ΑΣΕΠ από τους ενδιαφερόμενους τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα προσόντα και τις ιδιότητες που επικαλούνται (όπως τίτλους σπουδών).

Με  βάση τα στοιχεία αυτά, το ΑΣΕΠ κατατάσσει το πλεονάζον προσωπικό και συντάσσει ανά φορέα πίνακα κατάταξης κατά κατηγορία και ειδικότητα.

Η κατάταξη γίνεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία λαμβάνουν υπόψη  τα τυπικά προσόντα, την εμπειρία, τον  χρόνο εργασίας στον φορέα, καθώς και την οικογενειακή κατάσταση (πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων, μονογονεϊκές οικογένειες).

Ειδική  μέριμνα λαμβάνεται για τα άτομα  με αναπηρία, τους έχοντες σύζυγο ή  την επιμέλεια τέκνων με αναπηρία, καθώς και για τους συζύγους που έχουν χαρακτηριστεί και οι δύο ως πλεονάζοντες.

Το  ΑΣΕΠ, ενοποιεί τους Πίνακες των φορέων δύο φορές το χρόνο. Εξαιρετικά για το πρώτο έτος η ενοποίηση γίνεται κάθε τρίμηνο.

Από τον ενοποιημένο πίνακα και κατόπιν  αίτησης του ενδιαφερομένου, με βάση τη σειρά κατάταξης θα γίνεται η μεταφορά του προσωπικού σε θέση τακτικού προσωπικού στον δημόσιο τομέα σε ποσοστό 10% των ετήσιων προσλήψεων, καθώς και σε θέσεις εποχιακού προσωπικού έως ποσοστό 30% των θέσεων που προκηρύσσονται. Για την επιλογή σε θέση μερικής απασχόλησης οι κατατασσόμενοι στον Πίνακα έχουν απόλυτη προτεραιότητα.»

Το σύνολο του προσχεδίου Π.Δ., εδώ.

ΙΙ. Το σχέδιο νόμου για τον Πειθαρχικό Κώδικα των δημοσίων υπαλλήλων

Την ίδια μέρα από το ίδιο Υπουργείο, κατατέθηκε το σχέδιο νόμου για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με το σχετικό σημείωμα, που το συνοδεύει:

«Με τις βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου επιδιώκεται:

α) Ο σαφής και αποκλειστικός προσδιορισμός των πειθαρχικών παραπτωμάτων των δημοσίων υπαλλήλων. Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του δημοσιοϋπαλληλικού δικαίου καθιερώνεται η αποκλειστική απαρίθμηση των πειθαρχικών παραπτωμάτων η οποία αποτελεί σημαντική καινοτομία και αποσκοπεί στο να γνωρίζει εκ των προτέρων ο δημόσιος υπάλληλος το πλαίσιο μέσα στο οποίο οφείλει να διαμορφώνει την εν γένει συμπεριφορά του, τόσο εντός όσο και εκτός υπηρεσίας, έτσι ώστε να αποφεύγει πράξεις ή παραλείψεις που είναι πειθαρχικά αποδοκιμαστέες.

β) Η αναμόρφωση του καταλόγου των πειθαρχικών ποινών που βασίζεται αφενός στην πρόβλεψη νέων και αφετέρου στη θέσπιση μεγαλύτερης κλιμάκωσης για ήδη υφιστάμενες ποινές.

γ) Προβλέπονται πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια τα οποία έχουν ως αποκλειστική αρμοδιότητα την εξέταση των πειθαρχικών υποθέσεων.

δ) Προβλέπεται νέα συγκρότηση των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων με την οποία επιδιώκεται η  πλήρης διασφάλιση των αρχών της  αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας.

ε) Σημαντική καινοτομία συνιστά η μη συμμετοχή αιρετών υπαλλήλων στα πειθαρχικά συμβούλια, γιατί η φύση της πειθαρχικής δίκης επιτάσσει όπως τα μέλη τους ορίζονται από το νομοθέτη με βάση αμιγώς υπηρεσιακά κριτήρια, δεδομένου ότι οι υπάλληλοι με συνδικαλιστική ιδιότητα, οι οποίοι έχουν εκ προοιμίου ως σκοπό την προάσπιση των συμφερόντων των εκλογέων τους δημοσίων υπαλλήλων δεν μπορούν εξ αντικειμένου να λειτουργήσουν με την επιβαλλόμενη αμεροληψία κατά την εξέταση των πειθαρχικών υποθέσεων.

στ) Εκτός από τις μείζονες αυτές μεταβολές που επιφέρει το παρόν σχέδιο νόμου, εισάγονται και επιμέρους τροποποιήσεις που αφορούν τα πειθαρχικά όργανα και την πειθαρχική διαδικασία, προκειμένου αφενός να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές λόγω της θέσπισης νομοθετημάτων που συνδέονται ως ένα σημείο με τον Υπαλληλικό Κώδικα, και αφετέρου να εκσυγχρονισθούν διατάξεις οι οποίες είχαν εμφανίσει προβλήματα κατά την εφαρμογή τους».

Ολόκληρη η Αιτιολογική Έκθεση και το Σχέδιο Νόμου εδώ (doc):  Σχέδιο Νόμου Πειθαρχικό Δίκαιο.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s